Logo PTTK

W górach jest wszystko co kocham
Wszystkie wiersze są w bukach
Zawsze kiedy tam wracam
Biorą mnie klony za wnuka

Jerzy Harasymowicz „W górach”

Rajd Nocny: Ślōnskŏ Nocnŏ Rajza!

Witejcie Roztomili!
Chcieli my Wŏs zaprosić na latosi Rajd Nocny – Ślōnskŏ Nocnŏ Rajza!
W dniach 17-19 mŏja we Beskidzie Żywieckim zaplanowali my 4 roztōmajte trasy, co zaprowadzom Wŏs wszyjskich do finałowego fajeru na Hali Górowy, kerŏ napocznie sie we sobotã 18.05 ô 18:00. Atrakcyj, szpasu i graczek bydzie co niy miara!
Pyrsk!
——————–
Witajcie!
Chcieliśmy Was zaprosić na tegoroczny Rajd Nocny – Ślōnskŏ Nocnŏ Rajza!
W dniach 17-19 maja na szlakach Beskidu Żywieckiego zaplanowaliśmy 4 różne trasy, które doprowadzą Was wszystkich do finałowej imprezy na Hali Górowej, która rozpocznie się w sobotę 18.05 o 18:00. Atrakcji, zabaw i gier będzie co nie miara!
Do zobaczenia!

fragment tegorocznego plakatu autorstwa Szymona Szkółki

Plakaty promocyjne

Dzięki uprzejmości naszego niezastąpionego Szymona Szkółki dorobiliśmy się pięknych plakatów bazowych, zagroniowych i ogólnokursowych. Gdzie nie spojrzeć wiszą plakaty SKPG Kraków i Harnasi. Nadszedł więc czas, żeby i Nas poznało szersze grono schroniskowych bywalców. Zatem prośba do Was, jeśli wybieracie się na wyprawę – zabierzcie że sobą plakaty i rozwieście je w schroniskach/chatkach/innych miejscach.

Plakaty są do odebrania w siedzibie oraz w Namaste.

Poniżej link do Excela, gdzie stworzyliśmy listę miejsc do których trzeba dotrzeć podzielone wg pasm. Jeśli umieścicie gdzieś plakaty zaznaczcie dane miejsce zielonym kolorem:

Plakat Zagroń
Kurs przewodnicki
Plakat Bazy

Po rajdzie tropami zbrodni

Nasze Koło wraz z Wydawnictwem Czarne poprowadziło Rajd promujący wydanie nowej książki Jędrzeja Pasierskiego pt. „Źródło”. Oto co mogliśmy przeczytać na Facebook-u samego autora i naszego przewodnika:

A śnieg ukrył ślady, które zostawił morderca.
W tym kierunku nieświadomie podążali wędrowcy…

Zaczynaliśmy naszą wyprawę wiosną, kontynuowaliśmy zimą, a skończyliśmy na czymś w rodzaju przedwiośnia Na halach były jaskinie, opuszczone szałasy i koliby. A na końcu i ona: Hala Łabowska. Zjedliśmy słynne placki Romy i rozpoczęliśmy drogę powrotną, która skończyła się przy Potoku – bo może pora zdradzić, że taki był pierwotny tytuł „Źródła”.

Dziękuję za wspaniałe towarzystwo, a Łukaszowi Kornasiowi za przewodnictwo i opowieści. Studenckiemu Kołu Przewodników Beskidzkich z Katowic oraz Wydawnictwu Czarne dzięki za organizację wyprawy, której aura zaskoczyła wszystkich.

W końcu jednak zaskoczenie to znak rozpoznawczy kryminału, prawda?

Jędrzej pasierski
Skromna, ale dzielna ekipa, która wyruszyła śladami twórczości Jędrzeja Pasierskiego

Wyjazd geologiczny Kursu Kolejkowego

Synkliny, antykliny, laminacje, hieroglify, okna tektoniczne – dla przeciętnego turysty nazwy te stanowić mogą nie lada zagadkę. Czy jednak podobną zagwozdkę stanowią dla kursantów SKPB? Na pewno nie dla tych, którzy wzięli udział w wyjeździe geologicznym! Bo choć wykład z geologii dostarczył sporo wiedzy teoretycznej, tak dopiero zobaczenie (a czasem dotknięcie, lub nawet posmakowanie) pewnych zjawisk, czy obiektów na żywo, pozwala ułożyć sobie zawiłe geologiczne tematy w głowie.

Romek objaśnia kursantom Kursu Kolejkowego na mapie zawiłości geologiczne

Kwadratlon na Zagroniu 2024

W weekend 12-14 kwietnia br. odbył się Kwadratlon, czyli spotkanie studenckich kół przewodnickich. W tym roku byliśmy gospodarzami tego spotkania, więc nie mogło się ono odbyć gdzie indziej niż w Chacie na Zagroniu. Oficjalne rozpoczęcie miało nastąpić w sobotę, ale większość uczestników dotarła już w piątek, więc już wtedy rozpoczęły się długie rozmowy i wspólne śpiewanie, które trwało do późnych godzin nocnych.

Weekend drzewno-remontowy na Zagroniu 19-21.04

Drodzy Przyjaciele Chaty,

Zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w zajęciach rekreacyjno-remontowych w Chacie na Zagroniu w dniach 19-21.04.2024.
Informujemy, że aby wziąć udział w zajęciach nie trzeba być członkiem Polskiego Związku Miłośników Remontowania Chatek Studenckich.
Zapraszamy osoby chętne do pomocy, kursantów, Harnasi, oraz inne stworzenia bezpartyjne.
W zamian oferujemy wesołą atmosferę i dobrą (oo tak!!) fizyczną zabawę!

fot. Jacek Bogucki

Chętnych prosimy o informowanie Joli Mazurek 538-372-560, formularz lub mesendżer chatkowy; aby przeliczyć i oszacować przybywające Siły.